Media

Reiman mediapankki sisältää logo- ja kuvamateriaalia, lehdistötiedotteita sekä jälleenmyyjille suunnattua lisämateriaalia. Mediapankki on tarkoitettu lehdistölle ja Reiman yhteistyökumppaneille.
Mediapankin käyttöä varten tarvitset käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka saat tilaamalla tästä.

arrow_red_small Mediapankkiin
 

Yhteyshenkilö

Communications Manager 
Riikamaria Paakkunainen
riika.paakkunainen@reima.com
p. 050 322 8293
 

Kuvausnäytteet ja blogiyhteistyöt

Emma Rantanen
Akvamariini Porter Novelli
Fredrikinkatu 48 A, 6. krs
00100 Helsinki
emma.rantanen@akvamariini.fi
p. 09 241 0072

Lehdistötiedotteet

2016

2016-01-26 Ensimmäisenä maailmassa älyä lastenvaatteisiin – ReimaGO® innostaa lapsia liikkeelle

Toiminnallisista ulkovaatteista tunnettu Reima lanseeraa ensimmäisenä maailmassa puettavaa teknologiaa lapsille. Ainutlaatuisessa ReimaGO® -innovaatiossa yhdistyvät käytännölliset ulkovaatteet, hauska sovellus ja tarkasti liikettä mittaava sensori. Uudenlaisen konseptin tavoitteena on innostaa lapsia ulkoilemaan ja liikkumaan.

Puettavan teknologian edelläkävijä

Lapset liikkuvat koko ajan vähemmän. Arki on yhä passiivisempaa, ja lasten aika kuluu helposti pelien ja muun sähköisen viihteen parissa. Tutkimustulokset osoittavat, että vain viidesosa suomalaisista lapsista ja nuorista liikkuu päivittäin suositusten minimimäärän mukaisesti vähintään tunnin, ja ainoastaan viisi prosenttia pääsee suotavalle tasolle kahteen tuntiin.* Reimalla tästä kehityksestä ollaan huolissaan, sillä yrityksen missiona on saada lapset ulos liikkumaan ja leikkimään. Reima osallistuu lasten liikuntatalkoisiin lanseeraamalla tulevana syksynä puettavaa teknologiaa ReimaGO®-konseptin muodossa.

Haluamme osaltamme auttaa lapsia liikkumaan, sillä uskomme liikunnan kuuluvan terveen ja onnellisen lapsuuden tärkeimpiin edellytyksiin. ReimaGO®:n tavoitteena on motivoida ja kannustaa lapset ulos liikkumaan, kertoo Reiman toimitusjohtaja Elina Björklund.

Pelimaailma kannustamassa lapset liikkeelle

      

Reima ottaa rohkean askeleen yhdistämällä uusinta teknologiaa lastenvaatteisiin. Uudessa konseptissa yhdistyvät Reiman laadukkaat vaatteet, lapsille suunniteltu hauska sovellus ja Suunnon ammattitaidolla kehittämä liikesensori. Movesense®-teknologiaa** hyödyntävä sensori kerää tiedot lapsen aktiivisuudesta. Päivän aikana kertynyttä aktiivisuutta voidaan sitten tarkastella ReimaGO®-sovelluksesta.

Olemme innoissamme siitä, että saimme yhteistyössä Reiman kanssa suunnitella ja toteuttaa ainutlaatuisen innovaation lasten aktiivisuutta ja hyvinvointia parantamaan, Suunnon suunnittelujohtaja Kimmo Pernu iloitsee.

ReimaGO®-sovellus on innostava ja helppokäyttöinen, sen pelimäiset ominaisuudet ja värikäs maailma soveltuvat hyvin kaikenikäisille lapsille. Sovelluksessa lapset voivat liikkua pelihahmollaan jännittävien kenttien läpi. ReimaGO® -konseptin tavoitteena on kannustaa lapsia aktiivisempaan elämään.

Pelin ja koko sovelluksen tarkoituksena on myös herättää ja ylläpitää lapsen mielenkiinto tavoitteiden saavuttamiseen. Useiden maailmojen kautta eteneminen ja välipalkintojen saaminen pitää yllä sopivaa kiinnostusta, mutta ei koukuta liikaa. Loppujen lopuksi ainoa tavoitteemme on saada lapset ulos leikkimään, summaa Björklund.

Perheen aikuiset voivat tarkistaa omasta ReimaGO®- sovelluksestaan, kuinka paljon liikuntaa lapset ovat saaneet päivän aikana. Sovellus mahdollistaa useiden profiilien samanaikaisen tarkastelun ja tavoitteiden asettamisen lapsille.

ReimaGO® lyhyesti:

• Liikesensori on vedenkestävä ja toimii kylmissäkin olosuhteissa.
• Ilmaisen sovelluksen saa ladattua App Storesta syksyllä 2016.
• Sensorin voi laittaa tavalliseenkin taskuun, mutta luotettavimman mittaustuloksen saa kiinnittämällä sen ReimaGO® -taskuun.
• ReimaGO® -mallisto tulee kauppoihin syksyllä 2016:
• Vaatteissa on erityinen ReimaGO® -tasku, johon laminoidun liittimen avulla sensori on helppo kiinnittää paikoilleen.
• Saatavana useita eri malleja koossa 92–164 cm.

*Lasten ja nuorten liikuntakäyttäyminen Suomessa – Liitu tutkimuksen tuloksia 2014, Kokko, S. & Hämylä, R. (toim.)

**Suunto Oy:n rekisteröimä tavaramerkki

Lisätiedot

Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, puh. 050 322 8293, riika.paakkunainen@reima.com, www.reima.fi

Kuvausnäytteet ja kuvapyynnöt

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, puh. 09 241 0072, emma.rantanen@akvamariini.fi 
 

2015

2015-11-13 Reima avasi konseptimyymälän Tukholmaan

Reima on avannut premium-myymälän Tukholmaan vastavalmistuneeseen Mall of Scandinavia -kauppakeskukseen. Myymälä on osa Reiman kasvustrategiaa ja se tuo tuotemerkille lisää tunnettuutta Pohjoismaissa, etenkin Ruotsissa.

Pohjoismaiden johtava lastenvaatemerkki Reima® tarjoaa Mall of Scandinavian myymälässään toiminnallisia ulkoiluvaatteita 0-12-vuotiaille, joka vuodenaikaan ja kaikkiin säihin. Myymälästä löytyvät myös kengät, asusteet ja alus- ja väliasut, eli kaikki aktiivisen lapsen arkeen tarvittava vaatetus. Houkuttelevalla esillepanolla ja Reiman uuden myymäläkonseptin mukaisella sisustuksella myymälään on luotu raikas skandinaavinen ilme, joka on linjassa Reima®-tuotteiden designin ja korkean laadun kanssa.

Mall of Scandinavia on Pohjoismaiden suurin kauppakeskus. Myös moni muu kansainvälinen brändi on nyt avannut siellä ensimmäisen pohjoismaisen konseptimyymälänsä.

”Myymälän avaus on meille tärkeä strateginen askel ja lisää näkyvyyttämme paitsi läntisessä naapurimaassamme, myös muissa Pohjoismaissa. Näemme Ruotsissa ison potentiaalin: kokonaismyyntimme on siellä kolmen viime vuoden aikana yli kaksinkertaistunut sekä uusien jakelijoiden avulla että oman verkkokauppamme ansiosta, ja ensi vuoden ennakkomyynti lupaa entistäkin vahvempaa kasvua. Uskomme, että uusi kivijalkamyymälä tukee tätä suuntaa entisestään ja vahvistaa Ruotsin jakeluamme”, toteaa Reima Oy:n toimitusjohtaja Elina Björklund. ”Haluamme päästä lähelle kuluttajaa ja innostaa lapsia ulkoilemaan. Järjestimme tänä syksynä Ruotsissa Test Patrol -kampanjan, jossa yhteensä 500 lasta pääsi testaamaan tuotteitamme. Tavoitteemme on, että Reima® olisi ensimmäinen mieleen tuleva merkki, kun perheissä suunnitellaan lasten ulkoiluvaatteiden hankintaa.”

Reimalla on joulukuun 2015 lopussa yhteensä noin 40 omaa tai franchising-periaatteella toimivaa myymälää tai shop-in-shopia. Näistä seitsemän sijaitsee Suomessa ja loput Ruotsissa, Venäjällä ja Kiinassa.

 

Lisätiedot

Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, puh. 050 322 8293, riika.paakkunainen@reima.com, www.reima.fi

http://mallofscandinavia.se/Shopping/Reima

 

 

 

2015-11-05 Reimalta merkittävä taidelahjoitus Kankaanpään kaupunginmuseolle

Reima Oy lahjoittaa Kankaanpään kaupunginmuseolle keräämäänsä taidekokoelmaa. Taidekokoelma koostuu pääsääntöisesti Kankaanpään taidekoulussa opettaneiden tai opiskelleiden lahjakkaiden taitelijoiden töistä. 34 teosta käsittävän lahjoituksen merkitys on erityisesti paikallisesti erittäin arvokas, sillä se avaa uutta näkökulmaa taidekaupungin historiaan. Kankaanpään taidekoulu juhlii tänä vuonna 50-vuotista taivaltaan. 

 

Maailman laajin Reima-kokoelma

Reima Oy siirtää taidekokoelmaansa Reiman päivänä 5.11.2015 Kankaanpään kaupungin omistukseen. Teokset ovat nähtävillä Kankaanpään kaupunginmuseossa talvikauden, jonka jälkeen ne ovat esillä mahdollisimman laajasti kaupungin toimipisteissä. Tulevana keväänä kaupunginmuseossa on mahdollista tutustua myös Reiman tuotantoa esittelevään näyttelyyn, ja Kankaanpään kaupunginmuseo on sitoutunut valtakunnallisesti keräämään Reimaan liittyvää materiaalia. Museota voidaankin kutsua leikillisesti maailman ainoaksi Reima-museoksi, sillä sinne on taltioitu laajasti tietoa ja valokuvia yrityksestä sekä sen tuotannosta.

  • Tämän kaltainen alueellinen yhteistyö on meille tärkeää, sillä lastenvaateyritys Reiman juuret ovat vahvasti Kankaanpäässä. Haluamme mahdollisimman monen voivan nauttia keräämästämme kokoelmasta, joten sen lahjoittaminen Kankaanpään kaupunginmuseolle oli luontevin vaihtoehto, kertoo toimitusjohtaja Elina Björklund Reima Oy:stä.

 

Taidekoulun mesenaattina

Vuodesta 1944 Kankaapäässä aina viime vuosiin toimineen Reima Oy:n ja Kankaanpään taidekoulun historia linkittyvät tiukasti yhteen; Reiman tuki taidekoululle ja sen lahjakkaille opiskeilijoille oli vuosikymmenten aikana huomattava. Erityisesti Reima-Pukine Oy:n toimitusjohtaja Heikki Lampinen toimi taidekoulun tärkeänä tukijana. Lampinen työskenteli taideyhdistyksen puheenjohtajana keräten Reimalle laajan kokoelman Kankaanpäässä vaikuttaneiden taiteilijoiden töitä.

  • Olemme erittäin iloisia kokoelman säilymisestä mahdollisimman eheänä Kankaanpäässä. Kaikki teokset, mukaan lukien taidekoulun perustajien Kauko Räikeen ja Juhani Tarnan työt, ovat meille tärkeitä. Reiman lahjoittamat teokset syventävät kuvaa taidekaupungista 70-luvulla ja tuovat uudenlaista näkökulmaa taiteilijoiden työskentelystä. Lahjoitus on meille merkittävä, kertoo museonjohtaja Eeva-Kaisa Haikonen.

 

Lisätiedot

Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, puh. 050 322 8293, riika.paakkunainen@reima.com, www.reima.fi

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, puh. 09 241 0072, emma.rantanen@akvamariini.fi

 

 

2015-08-13 Reimalle menestystä pohjoismaisessa talvihaalaritestissä

bast i test

Reiman kestosuosikkihaalarimalli Copenhagen on valittu kategoriansa parhaaksi ruotsalaisen Bäst i Test -kuluttajatutkimuksen ulkohaalarivertailussa. Lasten ulkohaalarivertailun tulokset julkaistiin Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Reima on lasten toiminnallisen ulkoilupukeutumisen johtava tuotemerkki Pohjoismaissa. Nyt klassikko-haalarimalli Reimatec® Copenhagen valittiin arvostetun ruotsalaisen Bäst i Test -kuluttajatutkimuksen parhaaksi taaperoiden välikausi- ja toppahaalariksi.

Tuotevertailussa haalarit olivat Bäst i Test -testiryhmän lasten päivittäisessä käytössä talvella 2014–2015. Reimatec® Copenhagen -haalaria kuvailtiin mukavaksi, ja toiminnallisuutensa lisäksi sen arvioitiin kestävän myös seuraaville sisaruksille. Testiryhmän havainnot ja testin tulokset ovat kokonaisuudessaan luettavissa ruotsiksi sivustolta http://www.bäst-i-test.se/

Reima-tuotteiden laatua todistaa niiden menestyminen lukuisissa puolueettomissa pohjoismaisissa testeissä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Reiman viimeisin testivoitto on vuodelta 2013, jolloin Test-nu.dk -sivusto valitsi Reimatec® -haalarit pitkällä aikavälillä markkinoiden parhaaksi ja luotetuimmaksi valinnaksi. Test-nu.dk valitsi voittajan vertailemalla useiden vuosien aikana tehtyjen erilaisten testien tuloksia keskenään. Vuonna 2012 Best i Test -testiryhmä niin ikään valitsi Reimatec®+ -haalarit parhaiksi arkikäytössä. Yrityksen tuotekehitys on saanut kiitosta pitkäjänteisestä työstään korkealaatuisten tuotteiden kehittämisessä.

Lisätiedot

Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, puh. 050 322 8293, riika.paakkunainen@reima.com, www.reima.fi

 

2015-04-10 Pienten suunnittelijoiden värikylläinen Reima Designed by Real Kids -vaatemallisto tuotti 10 000 € uudelle lastensairaalalle

Reima Oy on lahjoittanut 10 000 euroa Designed By Real Kids -tuotteiden myynnin tuotosta ”Uusi lastensairaala 2017” hankkeeseen.

Designed By Real Kids -kampanja oli lasten piirustuskisa, jossa pyysimme lapsia lähettämään piirustuksiaan meille. Valitsimme piirustuksista neljä voittajakuvaa. Näistä kuvista syntyi kuosi, joista Reima teki pienet mallistot viime kevään ja syksyn 2014 mallistoihin.

Lahjoitus suoritettiin tammikuussa 2015. Lapsilta – lapsille!