Media

Reiman mediapankki sisältää logo- ja kuvamateriaalia, lehdistötiedotteita sekä jälleenmyyjille suunnattua lisämateriaalia. Mediapankki on tarkoitettu lehdistölle ja Reiman yhteistyökumppaneille.
Mediapankin käyttöä varten tarvitset käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka saat tilaamalla tästä.

arrow_red_small Mediapankkiin
 

Yhteyshenkilö

Communications Manager 
Riikamaria Paakkunainen
riika.paakkunainen@reima.com
p. 050 322 8293
 

Kuvausnäytteet ja blogiyhteistyöt

Emma Rantanen
Akvamariini Porter Novelli
Fredrikinkatu 48 A, 6. krs
00100 Helsinki
emma.rantanen@akvamariini.fi
p. 09 241 0072

Lehdistötiedotteet

2015

2015-04-10 Pienten suunnittelijoiden värikylläinen Reima Designed by Real Kids -vaatemallisto tuotti 10 000 € uudelle lastensairaalalle

Reima Oy on lahjoittanut 10 000 euroa Designed By Real Kids -tuotteiden myynnin tuotosta ”Uusi lastensairaala 2017” hankkeeseen.

Designed By Real Kids -kampanja oli lasten piirustuskisa, jossa pyysimme lapsia lähettämään piirustuksiaan meille. Valitsimme piirustuksista neljä voittajakuvaa. Näistä kuvista syntyi kuosi, joista Reima teki pienet mallistot viime kevään ja syksyn 2014 mallistoihin.

Lahjoitus suoritettiin maalikuussa 2015. Lapsilta – lapsille!

2015-02-16 Tiedote vuoden 2010 äitiyspakkauksen toppahaalareista

Kela on ilmoittanut 22.09., että tämän vuoden äitiyspakkauksessa olevan toppahaalarin kuminauhat on poistettava. Toppahaalarin lahkeensuissa olevan jalkalenkki on ommeltu silmukaksi. Tällainen lenkki lasten vaatteissa saattaa aiheuttaa vaaratilanteen, mikäli se jää kiinni johonkin. Kela suositteleekin, että vanhemmat poistaisivat jalkalenkin haalarista esimerkiksi leikkaamalla.

Äitiyspakkauksen kokoaja Reima Oy on poistanut kuminauhat niistä haalareista, joita ei ole vielä toimitettu asiakkaille. Kela on myös lähettänyt asiasta kirjeen kaikille niille, jotka ovat saaneet äitiyspakkauksen viime kevään tai kesän aikana.

Reima Oy:n laatupäällikkö Mailis Mäkinen valaisee asiaa lisää:

"Tähtäämme aina korkeaan laatuun ja turvallisuuteen, ja pahoittelemme kovasti, että äitiyspakkaushaalareista on nyt aiheutunut vaivaa osalle saajista.

Vuosien saatossa meillä on kaikissa äitiyspakkaushaalareissa noudatettu samaa turvallisuusstandardia. Nyt on kuitenkin huomattu, että jos esim. haalarin lahkeensuut käännetään ulospäin, lahkeen sisäpuolelle ommeltu jalkalenkki voi tulla esiin. Jollei sitä pujoteta jalan alle, on mahdollista että se silloin voi tarttua johonkin, varsinkin jos lapsi jo kävelee. Sama mahdollisuus toki on, jos mitä tahansa ulkoiluasua käytetään niin, ettei jalkalenkkejä pueta jalan alle, vaan ne jäävät vapaasti heilumaan. Silti äitiyspakkaushaalarista päätettiin varmuuden vuoksi poistaa jalkalenkit.

Opimme tästä, ja pyrimme jatkossakin ennakoimaan erilaiset käyttötilanteet ja tekemään tuotteistamme mahdollisimman turvallisia."

2015-02-16 REIMA OY ULKOISTAA KANKAANPÄÄN LOGISTIIKKATOIMINNOT CT-LOGISTICS OY:LLE

Reima Oy haluaa varmistaa liiketoiminnalleen tärkeän logistiikan kehittämisen ja keskittyy entistä vahvemmin ydinliiketoimintaansa eli lastenvaatetuksen suunnitteluun, tuotannon järjestämiseen sekä myyntiin ja markkinointiin. Tähän asti Reima Oy on vastannut itse koko kotimaan- ja osan vientimyynnin tavaran käsittelystä ja varastoinnista.

Reima Oy:n logistiikkapäällikkö Katariina Kaislan mukaan: "Logistiikkamme sujuvuus on toimintamme elinehto, ja nykyiset puitteemme olisivat vaatineet suuria investointeja niin kiinteistön, kaluston, työnjohdon kuin IT-puolenkin suhteen. Reima Oy haluaa jatkossakin taata nopeat ja joustavat toimitukset ja Kankaanpään varaston toimintojen jatkumisen. Nyt tapahtuva ulkoistaminen luo mahdollisuuden vastata nykypäivän haasteisiin. Tulevaisuudessa hyvin toimivan ja täsmällisen logistiikan tarve korostuu entisestään. Logistiikkaan erikoistuneen yrityksen edellytykset kehittää palvelua vastaamaan asiakkaidemme tarpeita ovat paremmat kuin meillä itsellämme."

Järjestelyn jälkeen Reima Oy:n 10.000 neliömetrin lämpimät varastotilat mahdollistavat Logistikas-palvelutoiminnan edelleen kehittämisen vaatelogistiikkasegmentillä laajemminkin. Nykyinen 15 henkilön ammattitaitoinen varastotyöntekijäresurssi siirtyy vanhoina työntekijöinä Logistikas-perheeseen.

Monivuotinen sopimus astuu voimaan 1.6.2010. Tehdyllä sopimuksella CTLogistics Oy:n työllistämän henkilökunnan määrä kasvaa yli sadan henkilön. Yhtiön kotipaikka on Rauma ja sen muut toimipaikat sijaitsevat Porissa, Mäntyluodossa ja Tampereella.

Lisätietoja:
Varatoimitusjohtaja Jari Nokkonen
Puh. 040 5232930
jari.nokkonen@logistikas.fi

Logistiikkapäällikkö Katariina Kaisla
Puh. 040 557 4337
katariina.kaisla@reima.fi

2015-02-16 08.06.2009 Kankaanpään lastentori 6.6. 2009

Lauantaina 6.6. järjestettiin Kankaanpään torilla lastentapahtuma Lastentori, jonka isäntänä toimi Reima. Arvonnnan noin 200:sta arvasta onnetar nosti voittajaksi 6-vuotiaan Noora Vesangon, joka voitti Reimatec-asukokonaisuuden. Paljon onnea Nooralle!

2015-02-16 Lastenvaatevalmistajalla viides peräkkäinen kasvun vuosi

Reima keskittyy pitämään punttinsa kuivina taantumassa

Pohjoismaiden johtava lasten ulkoiluvaatevalmistaja Reima tahkoaa hyvää tulosta. Yhtiön rakenne muuttui viime vuoden lopulla, ja rönsyistä puhdistetun lastenvaateliiketoiminnan liikevaihto kipusi 38,4 miljoonaan euroon, mikä on 3,9 miljoonaa euroa enemmän kuin vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2007. Liiketoiminnan tulosta kertyi 4,7 miljoonaa euroa (4,2 milj. eur, v. 2007). Vuoden 2008 lopulla Reiman omavaraisuusaste oli 38,3 prosenttia.

Reiman hyvä tulos kumpuaa onnistuneesta vaatemallistojen designin uudistamisesta: avainmarkkinoiden jälleenmyyjät ja kuluttajat ovat ottaneet omakseen Reiman tuotteet. Myös satsaaminen tuotanto- ja toimitusketjun laadunvarmistamiseen sekä logistiikan parantamiseen ovat siivittäneet menestystä.

Venäjä haastavuudessaan suuri mahdollisuus Reimalle

Reiman viimeiset neljä vuotta ovat olleet määrätietoisen kasvun ja kansainvälistymisen aikaa. Tuotannosta yli puolet menee vientiin ja yritys on saavuttanut johtavan markkina-aseman 0–12-vuotiaiden lastenvaatemarkkinalla Suomen lisäksi muissa Pohjoismaissa, Venäjällä ja Sveitsissä. Suomalaisyhtiön vaatteita viedään kaikkiaan yli 15 maahan.

Globaali talouden taantuma ja valuuttakurssien epäsuotuisat vaihtelut lupaavat haasteita toisella vuosipuoliskolla myös Reimalle. Vaikka kevään myynnissä pysyttiinkin edellisvuoden hyvällä tasolla, jarruttaa yhtiö nyt kasvutavoitettaan.

"Olemme kasvaneet vauhdilla, joten jatkossa meidän tulee keskittyä huolellisesti tuoreen markkina-asemamme säilyttämiseen ja turvaamiseen, etenkin Venäjällä", kommentoi toimitusjohtaja Christopher Silcowitz tulevaa.

Venäjän haastavalla markkinalla Reima on toistaiseksi keskittänyt myyntinsä Moskovan ja Pietarin alueille. Yhtiön Venäjän agentit ovat tarkoituksella jakaneet myyntilupia niukasti, vain tarkoin valituille jälleenmyyjille.

"Venäjä on strategisesti tärkein vientimarkkinamme ja suunnittelemme tarkkaan lähivuosien seuraavat isot toimet. Jälleenmyyjäjoukon kasvattaminen avaisi Reimalle nopeasti väylän liikevaihdon merkittävään kasvuun, mutta etenemme harkiten, sillä haluamme luoda kasvumme kestävälle pohjalle", pohtii Silcowitz.

Lisätäkseen entisestään tuntemustaan pohjoismaisesta markkinasta Reima teetti alkuvuodesta 2009 laajan, lasten ulkoilutottumuksia kartoittaneen tutkimuksen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Paitsi lasten ulkoilupuuhia tutkimus valotti vanhempien ostotottumuksia ja brändimielikuvia. Näitä tietoja Reima pystyy hyödyntämään tuotekehityksessään pitkään.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Christopher Silcowitz, puh. 040 747 9871

Reima on vuonna 1944 toimintansa aloittanut johtava pohjoismainen lastenvaatevalmistaja, jonka pääkonttori on Kankaanpäässä. Reima-konsernin koko liikevaihto vuonna 2008 oli noin 38 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä Suomessa on noin 80 ja ulkomailla 20. Yhtiön tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reima Oy:n tuotemerkkejä ovat myös Lassie® ja Tutta®. Kaikkien Reima®-tuotteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus, luotettavuus ja innovatiivisuus. Reima®-tuotteiden testauksesta vastaa maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset.